i'm not weird, i'm limited edition!

Eftersom denna bloggen är ganska ny & jag har väldigt tråkigt så tänker jag berätta lite om mig själv och mitt liv.
Detta inlägget blev längre än jag tänkte mig, så det får komma i omgångar. Denna gången blir det vad jag vill bli när jag blir stor :)!

Jag heter Ida, är 14 år och bor i lilla Halmstad. Ibland känner jag att jag har hamnat fel. Min dröm är att bli bäst, och att folk ska höra mitt namn och tänka "åh, henne vill jag vara som!". Jag vill inspirera folk, höja deras självförstroende och tilltala folk. Att folk ska lyssna på vad jag har att säga, att de ska tycka att det jag säger är viktigt. Helst av allt skulle jag vilja bli skådespelerska, modell, advokat, astronaut, stylist och författare!

Astronaut kom jag fram till att jag vill bli igår, när jag och min 5-åriga lillebror filosoferade om framtiden. Det hade varit så häftigt, men jag tror inte jag har tålamodet att träna så länge som man måste innan man faktiskt får åka ut i rymden. Däremot, när man väl är där.. Det måste ju vara det mäktigaste någonsin, att hälsa på utomjordingar eller upptäcka en ny galax. Tjaa... va ska man säga, if you can dream it you can do it! Ingenting är omöjligt heheheh. Lite otroligt kanske, men inte omöjligt :D!

Skådespelerska är min största dröm. Speciellt att se mig själv på film, så sjukt coolt! Och jag älskar att spela ut, bjuda på mig själv och bara ha allmänt roligt. Jag måste ha ett roligt jobb när jag blir stor, något utöver det vanliga. Det där hollywood-livet med paparazzis och lyxiga hus fulla med pooler, walkin-closets osvosv... Det har alltid lockat mig, jag vill bli känd. Sen vet jag inte om jag är särskilt bra på att spela teater, lite kanske. Men jag vill träna upp det, jag är absolut inte blyg och älskar att stå på scen så det är ingenting som står i vägen för mig.
Man kan om man vill, och OM JAG VILL!



Modell låter nog kaxigt. Och hej jag är 156 cm lång, det kommer inte gå, FAST JO! Jag har som en rolig grejj varit modell och då gjort ett "jobb" på ett sätt som heter TFP. Time for print. Det innebär att varken jag - modellen, stylisten eller fotografen får tjäna pengar på bilderna. Och om de ska visas någonstans måste allas namn vara med. Stylisten och fotografen ska - om de är nöjda med bilderna - ha med de när de kanske söker jobb osv. Jag har de bara för skojs skull. För gud va det är roligt att stå framför kameran! Jag brukar även göra det tillsammans med min fantastiska fotografkompis Nelly. Hon är jätteduktig, vi brukar sminka oss och fota som en rolig grejj. Och ju mer man tänker på det, desto fler kändisar hittar man som faktiskt inte är så långa och som har gjort modelljobb. Eller de har åtminstone sjukt fina modellbilder på sina skivomslag och affischer, och allt det där. Avril Lavigne är 157 om jag inte minns fel, Lady Gaga är 155, hon som spelar Summer i The o.c är också 157 eller något sånt.


stylist: Catharina Nozlihn
fotograf: Elin Håkansson

Advokat har jag velat bli ganska länge. En av mina starka sidor är väl att jag verkligen kan argumentera och stå för min åsikt när jag verkligen tycker något. Problemet är bara att jag tror att jag skulle bli uttråkad. I rätten ska allt gå till på ett speciellt vis, man får bara prata vid bestäma tillfällen osvosv.. När det blir diskussioner i klassrummet i skolan räcker jag upp handen hela tiden och ibland när jag vill få något jätteviktigt sagt så kommer det bara. Och där gör det ingenting, för det är bara skolan. Men rättegångar är så seriösa att man aldrig skulle få säga fel och bara skratta åt det. Något jag gör hela tiden. Så ja, jag kanske mognar och ändrar åsikt..

Stylist vill jag bli för att jag tycker det är så roligt att sminka mig. Fast där är väl problemet också.. Jag tycker om att sminka mig. För att jag ska bli "fin". Frågan är om jag skulle tycka det var lika roligt att stå där och sminka andra varje dag, att se dem lyckas framför massa folk med massa uppmärksamhet. Jag är inte en sån som står i skuggan av rampljuset, jag hatar när det blir så. Men samtidigt har jag ofta inte hjärta att ta rampljuset ifrån någon annan - hoppas jag iafl inte. För det är ju jättesjälviskt. Fast om jag får välja att stå i skuggan eller ljuset, så blir det ljuset. Och detta jobbet ger väl mig inte direkt något ljus. Så det blir i så fall som ett extrajobb, vid sidan om min egen framgång annars klarar jag inte av det!



Författare.. Jag älskar att skriva! Ni som läste min gamla blogg
www.amazingprincess.blogg.se, ni vet det. Jag håller på med en bok som ska bestå av tre delar. Den handlar om en flicka som är mobbad och utstött. Hela boken ska nog heta något i stil med "När världen sviker". Första delen heter "ensam är stark", andra "inte utan dig" och sista "allas stjärnor glittrar". Om jag blir nöjd med den när den är klar så tror jag att jag ska skicka in den till några såna där tryck-ställen där man publicerar böcker och se om de vill ha den. Mitt största problem med författar-delen är bara att jag tycker det är svårt att skriva mycket. Alltså så mycket som det är i en riktig bok, flera hundra sidor känns nästintill omöjligt för mig. Så det är väl något jag får utveckla. Sedan kan jag bara skriva när jag känner för det, jag kan alltså inte förlita mig på att jag skulle kunna leva på att skriva böcker. Detta jobbet får också bli ett som blir vid sidan av.

Ja ni.. Vad ska jag säga, Helst av allt skulle jag vilja bli allt i hela världen!

i'm just who i am and that's life for real.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback