Facebook, facebook, facebook

Jag är så trött på folk som skryter, om precis allt. Typ "ÅÅÅÅHH VA JAG ÄR BORTSKÄMD! jag fick det, det, det, det och det, det kostade såååå mycket hihihihihi". Alltså, folk som läser när ni skriver sånt på facebook förstår saker som ni inte förstår. Vi andra ser att allting inte är helt bra ibland, och det är nästan sorgligt att ni inte fattar. Utan istället för att ställa sig själv frågan "ska jag verkligen lägga upp det här, så att mina hundratals vänner kan se det?", lägger ni upp i stort sätt vad som helst. Det är bara dumt, jättedumt. Och i många fall tror jag ni kommer ångra er senare, vissa saker kommer slå tillbaka. Vissa saker kommer ni få skit för, av andra, kanske avundsjuka eller irriterade. Så... varför ens ta den risken?
Och det är inte bara att skryta som jag tycker är dumt att göra på facebook.. Jag tycker faktiskt ganska mycket är dumt där, all press folk känner. "jag måste ha fler vänner än henne", "min status/bild måste ha fler gillningar än hans" , osv. Sådär vet jag att det är, för jag känner också så ibland. På många sätt är facebook bra, men framförallt har det blivit som ett beroende för mig, ett behov. Jag har ett extremt socialt behov, som jag tror många andra också har. Man känner att man måste ha kontakt med någon hela tiden, i verkligheten/på msn/på fb/på sms, vad som helst. Och på fb kan man ha kontakt med hundratals personer och se vad de gör, hela tiden. Det är ju jättebra, om man använder det rätt..
Så snälla, gör det, använd det rätt. Tänk på vad ni skriver :).


You never know how, how everything could just turn around.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback